Zaczynasz ćwiczyć ruch? Pamiętaj o zadbaniu o oczekiwania swego ciała!

Każdy, kto trenuje dowolny sport – niezależnie od tego, czy zawodowo, czy tylko amatorsko – wie, jak ważne jest troszczenie się o ogólną sytuację ciała.

Kremowa zupa z czosnkiem niedźwiedzim i serkiem topionym
Autor: MSM Mońki
Źródło: MSM Mońki

Zapewnienie mu należytych dawek substancji odżywczych musi znajdować się na pierwszym miejscu w hierarchii wymagań. Osiągnięcie tego za pomocą zwykłych posiłków częstokroć okazuje się nader trudne. Co w takim przypadku?
W takiej sytuacji można sięgnąć po różnego rodzaju odżywki. Obejmują one w swoim składzie przede wszystkim białko, które ma pomóc w odbudowie i regeneracji mięśni, po treningu. Taką mieszanką jest przykładowo produkowany przez markę Biotech Iso Whey Zero – zawiera aż do 97% izolatu białka (czytaj pełen raport). Stosowanie takich odżywek łączy się zazwyczaj zaledwie z kulturystami i z wielkimi panami z siłowni. Są one jednak użyteczne również w wielu odmiennych dyscyplinach sportu. Ważne, aby odżywka i jej dawkowanie były poprawnie dostosowane do potrzeb konkretnego organizmu. Poprawniej nie robić tego osobiście, a raczej liczyć na wsparcie specjalisty – dietetyka albo instruktora.
Oprócz zapewnienia ciału odpowiedniej dawki protein warto także podumać o napojach izotonicznych. Przeciwnie do pospolitej wody mineralnej umożliwiają one uzupełnić ubytki mikroelementów, zwłaszcza Ca, potasu i magnezu, a także węglowodanów. Każdy wysiłek wiąże się z utratą tych składników.

Pomocny w owym czasie będzie na przykład isostar koncentrat, z jakiego po dodaniu wody powstanie odpowiednia ilość płynu izotonicznego (tego typu rozwiązanie jest bardziej ekonomiczne niż kupowanie gotowych płynów w butelkach). Pije się go powoli przez cały okres trwania wysiłku, a także po jego końcu, tak by równomiernie rozłożyć podaż mikroelementów.